Infra


Noord/Zuidlijn

Bluedec is onder andere toegepast bij de bouw van de Noord/Zuidlijn in Amsterdam. Ons materiaal is samen met alle bekende isolatiematerialen uitvoerig getest op een fysieke testlocatie (zie foto) voor de uiteindelijke toepassing. Bluedec kwam bij deze tests als beste uit de bus.

De uitdaging
De tunnelbuizen zijn geboord in bevroren grond. Beton moest gestort worden en mocht niet beneden de 4 ℃ komen terwijl de omgeving op – 18℃ stond. Met 5 mm Bluedec SL werd dat gerealiseerd voor langere termijn.


Westerscheldetunnel

In de bouw van de langste tunnel van Nederland (6,6km) is Bluedec toegepast. 21.000 voertuigen maken iedere dag gebruik van deze verbinding tussen Zeeuws-Vlaanderen en Zuid-Beveland.

De uitdaging
De eisen rondom brandwerende maatregelen waren een uitdaging. De tunnels moeten een weerstand kunnen bieden aan een brand van 2 uur met een maximale temperatuur van 1.350°C. Met een nieuwe, snellere bouwmethode – door onder andere aanpassing van de bekisting – is veel tijdswinst geboekt. Behalve de tijdswinst is ook voldaan aan de eisen rondom brandwerendheid dankzij toepassing van Bluedec producten.


Ouwehands Dierenpark

Het schilpaddenverblijf in Ouwehand Dierenpark is een tropisch onderkomen voor 31 Aldabra reuzenschildpadden.

De uitdaging
De moderne staalconstructie met grote raampartijen geeft de indruk van een enorme broeikas. Om de natuurlijke omgeving van het leefgebied op de Seychellen zo nauwkeurig mogelijk te imiteren is er gekozen voor flexibele Bluedec producten onder de vloerverwarming.

Bouw

Infra

Transport

Industrie

Overig